(Liste, ünvan ve isme göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

Kurum İçi Görevlendirme

Adı SoyadıProf.Dr. Nilhan SEZGİN
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Prof.Dr. Nilhan SEZGİN

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Adı SoyadıProf.Dr. Ümit Başar SEMİZ
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Prof.Dr. Ümit Başar SEMİZ

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK

Dicle Üniversitesi 2002 Ankara Üniversitesi

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Muş Devlet Hastanesi,

Diyarbakır Çocuk Hastalıkları Hastanesi,

Muş Alparslan Üniversitesi,

Ankara Üniversitesi

Araştırma Alanları

Zihinsel Değerlendirme,
Klinik Değerlendirme
Öğrenme Güçlüğü,
DEHB,
Psikopatoloji
Obsesif Kompulsif Bozukluklar

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

A) Articles published in SSCI ve SCI Indexed Journals

- Alsancak-Akbulut, C., Çelik C. & Erden, G. (2023). Children with learning disorders discourse with their mothers: The role of maternal affectivity and psychopathology symptoms. Current Psychology, (In press). [SSCI]

- Çelik, C., Erden, G. & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2023). The Importance of Comprehensive Clinical Assessment of Specific Learning Disability . Turkish Journal of Psychology, (In press).[SSCI]

- Erden, G., Yiğit, İ., Çelik C. & Guzey M. (2022) The diagnostic utility of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) in identification of gifted children, The Journal of General Psychology, 149(3), 371-390. DOI: 10.1080/00221309.2020.1862038. [SSCI]

- Çelik, C. (2021). Confirmatory factor analyses of the Turkish Version of the WISC-IV in non-clinical sample: Validation of the Wechsler and CHC models with core and supplemental subtests. Psychiatry and Clinical Psychopharmacology, 31(3), 319-330. [SSCI]

- Yiğit, İ., Kılıç, H., Yiğit, M. G. & Çelik, C. (2021). Emotional and physical maltreatment, early maladaptive schemas, and internalizing disorders in adolescents: a multi-group path model of clinical and non-clinical samples. Current Psychology, 40:1356–1366. [SSCI]

- Çelik, C., Yiğit, i., Guzey-Yiğit, M. & Erden, G. (2020). Examining the factor structure of the WISC-IV in clinical and non-clinical samples: a multiple-group confirmatory factor analysis. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 33; 296-309. [ESCI]

- Çelik, C., Erden G., Özmen, S., & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2017). Comparing two edition of Wechsler Intelligence Scales for Children and assessing reading skills in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder. Turkish Journal of Psychiatry, 28(2)104-116. [SSCI]

- Yiğit, İ., Çelik, C., & Erden G. (2017). Comparison of WISC-R and WISC-IV scores of gifted children. Turkish Journal of Psychology, 32(79):80-91. [SSCI]

- Tural-Hesapçıoğlu, S., Çelik, C., Özmen, S., & Yiğit, İ. (2016). Analyzing the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder: Predictive value of subtests, Kaufman, and Bannatyne categories. Turkish Journal of Psychiatry, 27 (1):31-40. DOI: 10.5080/u7985. [SSCI]

- Taycan, O., Şar, V., Çelik, C., & Erdoğan-Taycan, S. (2014). Trauma-Related psychiatric comorbidity of somatization disorder among women in Eastern Turkey. Comprehensive Psychiatry, 55(8): 1837-1846. DOI: 10.1016/j.comppsych.2014.08.052. [SSCI]

- Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S., & Çelik, C. (2014). Relationship of burnout with personality, alexithymia and coping behaviors among physicians in a semiurban and rural area in Turkey. Archives of Environmental & Occupational Health, 69(3): 159-166. DOI: 10.1080/19338244.2013.763758. [SSCI]

- Kadak, M.T., Balsak, F., Besiroğlu, L., & Çelik, C. (2014). Relationships between cognitive appraisals of adolescents with OCD and their mothers. Comprehensive Psychiatry, 55(3): 598-603. DOI: 10.1016/j.comppsych.2013.11.013. [SSCI]

- Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S. & Çelik, C. (2013). The impact of compulsory health service on physicians and burnout in a province in Eastern Anatolia. Turkish Journal of Psychiatry, 24(3): 182-191. [SSCI]

- Selvi, Y., Beşiroğlu, L., Aydın, A., Güleç, M., Atlı, A., Boysan, M. & Çelik, C. (2012). Relations between childhood traumatic experiences, dissociation, and cognitive models in obsessive compulsive disorder. International Journal of Psychiatry in Clinical Practice, 16(1): 53-59. DOI: 10.3109/13651501.2011.617458. [SSCI]

B) Kitap Bölümleri (Book Chapters)

❖ Çelik, C. (2022). Her Yönüyle Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. Sosyal Bilimler Alanındaki Gelişmeler-1. (Ed: Oğuz Han ÖZTAY, Serap SARIBAŞ). Duvar Yayınları: İzmir.

❖ Çelik, C. (2021). Özgül Öğrenme Bozukluğu Belirtileri Gösteren Çocuklarda Zeka Faktörü. Her Yönüyle Herkes için Özgül Öğrenme Bozukluğu. (Ed: Fevziye TOROS, Şükrü TORUN). Akademisyen Kitapevi: Ankara. DOI: https://doi.org/10.37609/akya.712

❖ Erden, G. ve Çelik, C. (2021). Özgül Öğrenme Bozukluğuna Yönelik Psikoeğitsel Müdahaleler. Her Yönüyle Herkes için Özgül Öğrenme Bozukluğu. (Ed: Fevziye TOROS, Şükrü TORUN). Akademisyen Kitapevi: Ankara. DOI: https://doi.org/10.37609/akya.712


C) Articles published in Field Indexed Journals

- Çelik, C. (2021). Türkiye’de WISC-IV uygulayıcı eğitimleri ve kursiyer uygulama hatalarının gözden geçirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, 5(2): 183-201.

- Erden, G. ve Çelik, C. (2019). Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Nesne Psikoloji Dergisi 7(14): 1-18.

- Çelik, C., Erden, G., Özmen, S. ve Tural Hesapçıoğlu, S. (2018). Okuma becerisi ve Özgül Öğrenme Güçlüğü belirtilerinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda değerlendirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, 2(2): 65-76.

- Yiğit, İ. ve Çelik, C. (2016). İlişki Doyumunun Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Kendilik Algısı Açısından Değerlendirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 19(38): 77-87.

- Çelik, C. (2016). Zihinsel Yetersizliği/Zihinsel Gelişme Geriliği Olan Çocukların Wechsler Çocuklar için Zekâ Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) ile Değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri Psikoloji Özel Dergisi, 1(1): 28-35.

- Çelik C., Yiğit, İ, Erden, G ve Vural M. A. (2016). Zihinsel Gelişim Geriliği Olan ÇocuklardaWechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Faktör Yapısının İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 23(1): 17-28.

- Çelik, C., Yiğit, İ. ve Erden, G. (2015). Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Doğrulayıcı Faktör Analizi: Normal Zihinsel Gelişim Gösteren Çocukların Oluşturduğu Bir Örneklem. Türk Psikoloji Yazıları, 18 (35): 21-29.

- Çelik C. (2014). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun Değerlendirilmesinde Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeklerinin Kullanımı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 21(1): 65-78.

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. Gülşen KAYNAR
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. Gülşen KAYNAR

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. İlker DALGAR
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. İlker DALGAR

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. Zeynep ERTEKİN
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. Zeynep ERTEKİN

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Genel olarak risk altındaki çocukların gelişimi, mizaç, çocukların mizaç duyarlılığı, faklılışan hassasiyet teorisi, benlik gelişimi, bebekler ve okul öncesi çocukların bilişsel ve sosyla gelişimi ve kortizol.

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Ertekin, Z., Gunnar, M. R., & Berument, S.K. (2021). Temperament Moderates the Effects of Early Deprivation on Infant Attention. Infancy, 26, 454–467. DOI: 10.1111/infa.12396 (SSCI, Publication from Ph.D. thesis)

Ertekin, Z., Berument, S.K., & Gunnar, M. R. (2021). Examining the Role of Socioeconomic Status and Temperament in the Hair Cortisol Levels of Infants. Developmental Psychobiology. 63(1), 31-41. doi:10.1002/dev.22014 (SSCI)

Ertekin, Z. & Berument, S.K. ((2019, online) 2021). Self-concept development of children in institutional care, alternative care types and biological family homes: Testing differential susceptibility Applied Developmental Science, 25(4), 307-321. http://dx.doi.org/10.1080/10888691.2019.1617146 (SSCI)

Memişoğlu, A., Ertekin, Z., Taşfiliz, D. (2015). Şiddete tanıklık etmiş çocukların sosyal ve dil gelişimleri ile ebeveynlerine yönelik müdahale programı: koza projesi [Intervention program for children and mothers who are in women protective centers]. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1, 717–729. (Dergipak)

Kurum Dışı Görevlendirme

Copyright 2018 © Ankara Medipol Üniversitesi | Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı