(Liste, ünvan ve isme göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

Akademik Birimler

Psikoloji Bölümü

Adı SoyadıProf.Dr. Nilhan SEZGİN
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Prof.Dr. Nilhan SEZGİN

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Adı SoyadıDoç.Dr. Cemile Müjde ATABEY
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Doç.Dr. Cemile Müjde ATABEY

Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2004 Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2011

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Istinye Universitesi
Syracuse University
University of Leeds
TUBITAK (SOBAG)

Araştırma Alanları

Engel Çalışmaları, Dehşet Yönetimi Kuramı, Politik Psikoloji, Pozitif Psikoloji, Yorumlayıcı Fenomenolojik Analiz (YFA)

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Akyunus, M., Canbolat, F., Altınoğlu-Dikmeer, I., Koca-Atabey, M. (2020). Perceived paternal attitudes predict test anxiety beyond the effect of neuroticism: A study in the context of the university entrance examination in Turkey. Psychology in Russia: State of the Art, 13(3), 3–15 (Scopus/ESCI).

Koca-Atabey, M. (2020). Revisiting the Stanford Prison Experiment from the perspective of the social model of disability: A Teaching Experience. Education as Change, 24(1), 1-18 (SSCI).

Demir S., Koca-Atabey, M., & Öner-Özkan, B.(2020). How is Uniqueness Understood among International Students in Turkey? An Interpretative Phenomenological Analysis. Mediterranean Journal of Humanities, X, 143-151.

Koca-Atbey, M. & Oz, B. (2017). Telling about something that you do not really know: Blind people are talking about vision! Disability & Society, 32(10), 1656-1660. (SSCI).

Koca-Atbey, M. (2017). Re-visiting the role of disability coordinators: The changing needs of disabled students and current support strategies from a UK university. European Journal of Special Needs Education, 32(1), 137-145. (SSCI).

Koca-Atabey, M. (2016). Becoming a blind teacher in Turkey: A long journey. Work: A Journal of Prevention, Assessment & Rehabilitation, 54(3), 759-764. (SSCI).

Koca-Atabey, M. (2016). Gezi Park Protests in Turkey: How can death be related to the protests? Journal of Balkan & Near Eastern Studies, 18(4), 422-430. (SSCI).

Koca-Atabey M. & Oner-Ozkan, B. (2014). Loss Anxiety: An alternative explanation for the fundamental fear in human beings. Death Studies, 38(10), 662-671. (SSCI).

Koca-Atabey, M. (2013). A personal validation of the social nature of disability: Different environments, different experiences. Disability & Society, 28(7), 1027-1031. (SSCI).

Koca-Atabey M. & Oner-Ozkan, B. (2011). Defensive or existential religious orientations and mortality salience hypothesis: Using conservatism as a dependent measure. Death Studies, 35(9), 852-865. (SSCI).

Koca-Atabey, M., Karanci, A. N., Dirik, G. & Aydemir, D. (2011). Psychological well-being of Turkish university students with physical impairments: An evaluation within the stress-vulnerability paradigm. International Journal of Psychology, 46(2), 106-118. (SSCI).

Koca-Atabey, M. (2009). The Annan Plan for Cyprus as a prisoner's dilemma game. Bilig, 50, 1-14. (SSCI).


Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. İbrahim YİĞİT
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. İbrahim YİĞİT

Ankara Üniversitesi/Klinik Psikoloji Anabilim Dalı 2018

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Alabama Üniversitesi, Birmingham, Psikoloji Bölümü (Doktora Sonrası Araştırmacı)
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi (Araştırma Görevlisi)

Araştırma Alanları

erken donem uyum bozucu şemalar, şemalarin kuşaklararası aktarımı, zihinsel değerlendirme, HIV'le ilişkili stigma, HIV tedavisine katılım

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Karaarslan, C., Eldoğan, D., & Yigit, I. (in press). Associations between Early Maladaptive Schema Domains of Parents and Their Adult Children: The Role of Defense Styles. Clinical Psychology & Psychotherapy.

Yigit, I., Bayramoglu, Y., Weiser, S. D., Johnson, M., Mugavero, M., Turan, J., & Turan, B. (2021). Disclosure concerns and viral suppression in people newly initiating HIV care: The role of internalized HIV stigma. JAIDS: Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes. 86(4), 406-412. [SSCI]

Yiğit, İ., Kılıç, H., Guzey Yiğit, M., & Çelik, C. (2021). Emotional and physical maltreatment, early maladaptive schemas, and internalizing disorders in adolescents: a multi-group path model of clinical and non-clinical samples. Current Psychology. 40, 1356-1366. [SSCI]

Yigit, I., Bayramoglu, Y., Weiser, S., Johnson, M., Mugavero, M., Turan, J., Turan, B. (2020). Changes in internalized stigma and HIV health outcomes in individuals new to HIV care: The mediating roles of depression and treatment self-efficacy. AIDS Patient Care and STDs, 34(11), 491-497. [SSCI]

Yigit, I., Modi, R. A., Weiser, S. D., Johnson, M. O., Mugavero, M. J., Turan, J. M., & Turan, B. (2020). Effects of an intervention on internalized HIV-related stigma for individuals newly entering HIV care. AIDS, 34(Suppl 1), S73-S82. [SSCI]

Fletcher, F., Sherwood, N., Rice, W., Yigit, I., Ross, S., Wilson, T., Weiser, S., Johnson, M., Kempf, M. C., Konkle-Parker, D., Wingood, G., Turan, J., & Turan, B. (2020). Resilience and HIV treatment outcomes among women living with HIV in the U.S.: A mixed-methods analysis. AIDS Patient Care and STDs, 34(8), 356-366. [SSCI]

Fazeli, P.L., Waldrop-Valverde, D., Yigit, I., Turan, B., Edberg, J., Kempf, M., & Vance, D.E. (2020). An exploratory study of correlates of allostatic load in older people living with HIV. Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes, 83(5), 441-449. [SSCI]

Çelik, C., Yiğit, İ., Guzey Yiğit, M., & Erden, G. (2020). Examining the Factor Structure of the WISC-IV in Clinical and Normal Samples: A Multiple-Group Confirmatory Factor Analysis. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 33(3), 296-309. [ESCI]

Erden, G., Yiğit, İ., Çelik, C., & Guzey, M. (In Press). The Diagnostic Utility of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) in Identification of Gifted Children. The Journal of General Psychology.

Yiğit, İ., & Guzey Yiğit, M. (2019). Psychometric Properties of Turkish Version of Difficulties in Emotion Regulation Scale-Brief Form (DERS-16). Current Psychology, 38, 1503-1511. [SSCI]

Gökler Danışman, I., Yalçınay, M., & Yiğit, İ. (2017). Cancer patients’ experience of grief in relation to perceptions of illness: The mediating role of identity centrality, stigmatization, discrimination and hopefulness. Journal of Psychosocial Oncology, 35(6), 776-796. [SSCI]

Gökler Danışman, I., Yildiz, N., & Yiğit, İ. (2017). Development of a coping with stress scale for a non-western population of children and adolescents. Anxiety, Stress, & Coping, 30(6), 687-701. [SSCI]

Yiğit, İ., Çelik, C., & Erden G. (2017). Comparison of WISC-R and WISC-IV intelligence scores in gifted children. Turkish Journal of Psychology, 32(79), 80-91. [SSCI]

Guzey Yiğit, M., & Yiğit, İ. (2017). Assessment of psychometric properties of Turkish version of Suicide Cognitions Scale: The study of validity and reliability. Nesne Journal of Psychology, 5(11), 362-382.

Gör, N., Yiğit, İ., Kömürcü, B., & Şenkal, İ. (2017). Legacy of past and map of future: Early maladaptive schemas. Nesne Journal of Psychology, 5(10), 197-217.

Hesapçıoğlu, S. T., Çelik, C., Özmen, S., & Yiğit, İ. (2016). Analyzing the WISC-R in children with ADHD: The predictive value of subtests, Kaufman, and Bannatyne categories. Turkish Journal of Psychiatry, 27(1), 31-40. [SSCI]

Yiğit, İ., & Çelik, C. (2016). Assessment of relationship satisfaction in terms of early maladaptive schemas, interpersonal styles, and self-perception. Turkish Psychological Articles, 19(38), 77-87.

Çelik, C., Yiğit, İ., Erden, G., & Vural, M. A. (2016). The evaluation of the factor structure of Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised Form in children with intellectual disability. Turkish Journal of Child and Adolescent Mental Health, 23(1), 17-28.

Yiğit, İ. (2016). Use of Wechsler Intelligence Scale for Children–IV (WISC-IV) in assessment of gifted children. Türkiye Klinikleri J Psychol-Special Topics, 1(1), 36-43.

Yiğit, İ., & Erden G. (2015). The mediating role of early maladaptive schemas in the relationship between childhood abuse experiences and psychological wellbeing. Turkish Journal of Psychology, 30(75), 47-59. [SSCI]

Çelik, C., Yiğit, İ., & Erden, G. (2015). Confirmatory factor analysis of Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised: A sample of children with normal intellectual development. Turkish Psychological Articles, 18(35), 21-29.

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK

Dicle Üniversitesi 2002 Ankara Üniversitesi 2019

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Muş Devlet Hastanesi,

Diyarbakır Çocuk Hastalıkları Hastanesi,

Muş Alparslan Üniversitesi,

Ankara Üniversitesi

Araştırma Alanları

Zihinsel Değerlendirme,
Klinik Değerlendirme
Öğrenme Güçlüğü,
DEHB,
Psikopatoloji
Obsesif Kompulsif Bozukluklar

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

A) Articles published in SSCI ve SCI Indexed Journals

-Çelik, C., Erden, G. & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2021). The Importance of Comprehensive Clinical Assessment of Specific Learning Disability . Turkish Journal of Psychology, (In press).[SSCI]

- Erden, G., Yiğit, İ., Çelik C. & Guzey M. (2021) The diagnostic utility of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) in identification of gifted children, The Journal of General Psychology, (In Press). DOI: 10.1080/00221309.2020.1862038. [SSCI]

- Yiğit, İ., Kılıç, H., Yiğit, M. G. & Çelik, C. (2021). Emotional and physical maltreatment, early maladaptive schemas, and internalizing disorders in adolescents: a multi-group path model of clinical and non-clinical samples. Current Psychology, 40:1356–1366. [SSCI]

- Çelik, C., Yiğit, i., Guzey-Yiğit, M. & Erden, G. (2020). Examining the factor structure of the WISC-IV in clinical and non-clinical samples: a multiple-group confirmatory factor analysis. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 33; 296-309. [ESCI]

- Çelik, C., Erden G., Özmen, S., & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2017). Comparing two edition of Wechsler Intelligence Scales for Children and assessing reading skills in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder. Turkish Journal of Psychiatry, 28(2)104-116. [SSCI]

- Yiğit, İ., Çelik, C., & Erden G. (2017). Comparison of WISC-R and WISC-IV scores of gifted children. Turkish Journal of Psychology, 32(79):80-91. [SSCI]

- Tural-Hesapçıoğlu, S., Çelik, C., Özmen, S., & Yiğit, İ. (2016). Analyzing the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder: Predictive value of subtests, Kaufman, and Bannatyne categories. Turkish Journal of Psychiatry, 27 (1):31-40. DOI: 10.5080/u7985. [SSCI]

- Taycan, O., Şar, V., Çelik, C., & Erdoğan-Taycan, S. (2014). Trauma-Related psychiatric comorbidity of somatization disorder among women in Eastern Turkey. Comprehensive Psychiatry, 55(8): 1837-1846. DOI: 10.1016/j.comppsych.2014.08.052. [SSCI]


- Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S., & Çelik, C. (2014). Relationship of burnout with personality, alexithymia and coping behaviors among physicians in a semiurban and rural area in Turkey. Archives of Environmental & Occupational Health, 69(3): 159-166. DOI: 10.1080/19338244.2013.763758. [SSCI]


- Kadak, M.T., Balsak, F., Besiroğlu, L., & Çelik, C. (2014). Relationships between cognitive appraisals of adolescents with OCD and their mothers. Comprehensive Psychiatry, 55(3): 598-603. DOI: 10.1016/j.comppsych.2013.11.013. [SSCI]

- Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S. & Çelik, C. (2013). The impact of compulsory health service on physicians and burnout in a province in Eastern Anatolia. Turkish Journal of Psychiatry, 24(3): 182-191. [SSCI]

- Selvi, Y., Beşiroğlu, L., Aydın, A., Güleç, M., Atlı, A., Boysan, M. & Çelik, C. (2012). Relations between childhood traumatic experiences, dissociation, and cognitive models in obsessive compulsive disorder. International Journal of Psychiatry in Clinical Practice, 16(1): 53-59. DOI: 10.3109/13651501.2011.617458. [SSCI]


B) Articles published in Field Indexed Journals

- Çelik, C. (2021). Türkiye’de WISC-IV uygulayıcı eğitimleri ve kursiyer uygulama hatalarının gözden geçirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, (Baskıda).

- Erden, G. ve Çelik, C. (2019). Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Nesne Psikoloji Dergisi 7(14): 1-18.

- Çelik, C., Erden, G., Özmen, S. ve Tural Hesapçıoğlu, S. (2018). Okuma becerisi ve Özgül Öğrenme Güçlüğü belirtilerinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda değerlendirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, 2(2), 65-76.

- Yiğit, İ. ve Çelik, C. (2016). İlişki Doyumunun Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Kendilik Algısı Açısından Değerlendirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 19(38): 77-87.

- Çelik, C. (2016). Zihinsel Yetersizliği/Zihinsel Gelişme Geriliği Olan Çocukların Wechsler Çocuklar için Zekâ Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) ile Değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri Psikoloji Özel Dergisi, 1(1): 28-35.

- Çelik C., Yiğit, İ, Erden, G ve Vural M. A. (2016). Zihinsel Gelişim Geriliği Olan ÇocuklardaWechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Faktör Yapısının İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 23(1): 17-28.

- Çelik, C., Yiğit, İ. ve Erden, G. (2015). Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Doğrulayıcı Faktör Analizi: Normal Zihinsel Gelişim Gösteren Çocukların Oluşturduğu Bir Örneklem. Türk Psikoloji Yazıları, 18 (35): 21-29.

- Çelik C. (2014). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun Değerlendirilmesinde Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeklerinin Kullanımı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 21(1): 65-78.

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. Beril TÜRKOĞLU DEMİREL
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. Beril TÜRKOĞLU DEMİREL

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) 2010 Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) 2019

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ)

Kırıkkale Üniversitesi

Araştırma Alanları

Toplumsal cinsiyet kalıpyargıları, erkeklik, kadına ve cinsel azınlık gruplarına
yönelik önyargı ve şiddet, gruplararası ilişkiler bağlamında önyargı, ayrımcılık ve bunları motive eden sosyo-kültürel değişenler ile politik ideolojinin etkisi

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları


1. Sakallı-Uğurlu, N. & Türkoğlu, B. (2019). “Erkek” olmak ya da olmamak: Sosyal
psikolojide erkeklere ilişkin kalıpyargılar, tutumlar, erkeksilik ve erkeklik [To be or not to be
a man: Stereotypes, attitudes, masculinity and manhood in social psychology]. Turkish
Psychological Articles, 22 (44), 52-76. doi: 10.31828/tpy1301996120190516m000014

2. Sayılan, G., Türkoğlu, & B., Cingöz-Ulu, B. (2019). Keeping my distance: prejudice towards
transwomen and its socio-political and moral predictors, Psychology & Sexuality.
Doi: 10.1080/19419899.2019.1686055.

3. Yücel, E. & Türkoğlu, B. (2019). Toplumsal eşitsizliklere sosyal psikolojik bir bakış
[Social inequalities from social psychological perspective]. In C. Ş. Çukur & G. Sayılan
(Eds.), Uygulamalı Sosyal Psikoloji [Applied Social Psychology], Yıldırım Beyazıt
University & Nobel Publishing.

4. Türkoğlu, B & Cingöz-Ulu, B. (2019). Masculinity ideology and perceived threat to
manhood predict violence against women in Turkey. Dokuz Eylül University Journal of
Humanities, 6 (1), 183-207

5. Sakallı-Uğurlu, N., Türkoğlu, B., Kuzlak, A., & Gupta, A. (2018). Stereotypes of single
and married women and men in Turkish culture. Current Psychology,doi: 10.1007/s12144-
018-9920-9

6. Sakallı-Uğurlu, N., Türkoğlu, B., & Kuzlak, A. (2018). Gender stereotypes in contemporary
Turkey: What are the pictures of women and men? NESNE Journal of Psychology, 6 (13),
309-336. doi:10.7816/nesne-06-13-04.

7. Türkoğlu, B. & Sayilan, G. (2016). Politik psikoloji çalışmalarında toplumsal cinsiyet ve
cinsel azınlıklara yönelik tutumlar [Gender and attitudes towards sexual minority groups in
political psychology]. In Ö. D. Gümüş (Eds.), Political Psychology, Volume 2, Nobel
Publishing.

8. Cingöz-Ulu, B., Türkoğlu, B., & Sayılan, G. (2016). Kadın şiddet mağdurlarına yönelik
tutumlarda mağdurun trans kimliğinin etkisi [The effect of victim’s transgender identity on
attitudes towards violence against woman victims]. Türk Turkish Psychological Articles, 19
(Special Issue), 94-104.

9. Türkoğlu, B. (2013). Fay hattında erkeklikler: Çalışma ve işsizlik ekseninde erkekliğe bakış
[Manhood on the fault line: Examining manhood under the frame of working and
unemployment]. Mülkiye Journal, 37(4), 33-61.

Adı SoyadıDr.Öğr.Üye. İlker DALGAR
E-Posta[email protected]
Detay
Öz Geçmiş

Dr.Öğr.Üye. İlker DALGAR

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları