Adı Soyadı | Prof.Dr. Cemile Müjde ATABEY |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Prof.Dr. Cemile Müjde ATABEYOrta Doğu Teknik Üniversitesi 2004 Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2011 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerIstinye Universitesi Syracuse University University of Leeds TUBITAK (SOBAG) Araştırma AlanlarıEngel Çalışmaları, Dehşet Yönetimi Kuramı, Politik Psikoloji, Pozitif Psikoloji, Yorumlayıcı Fenomenolojik Analiz (YFA) Seçili Yayınları / Tüm YayınlarıKoca-Atabey, M. (2021). Disability and old age: the COVID-19 pandemic in Turkey. Disability & Society, 36(5), 834-39 (SSCI). Akyunus, M., Canbolat, F., Altınoğlu-Dikmeer, I., Koca-Atabey, M. (2020). Perceived paternal attitudes predict test anxiety beyond the effect of neuroticism: A study in the context of the university entrance examination in Turkey. Psychology in Russia: State of the Art, 13(3), 3–15 (Scopus/ESCI). Koca-Atabey, M. (2020). Revisiting the Stanford Prison Experiment from the perspective of the social model of disability: A Teaching Experience. Education as Change, 24(1), 1-18 (SSCI). Demir S., Koca-Atabey, M., & Öner-Özkan, B.(2020). How is Uniqueness Understood among International Students in Turkey? An Interpretative Phenomenological Analysis. Mediterranean Journal of Humanities, X, 143-151. Koca-Atbey, M. & Oz, B. (2017). Telling about something that you do not really know: Blind people are talking about vision! Disability & Society, 32(10), 1656-1660. (SSCI). Koca-Atbey, M. (2017). Re-visiting the role of disability coordinators: The changing needs of disabled students and current support strategies from a UK university. European Journal of Special Needs Education, 32(1), 137-145. (SSCI). Koca-Atabey, M. (2016). Becoming a blind teacher in Turkey: A long journey. Work: A Journal of Prevention, Assessment & Rehabilitation, 54(3), 759-764. (SSCI). Koca-Atabey, M. (2016). Gezi Park Protests in Turkey: How can death be related to the protests? Journal of Balkan & Near Eastern Studies, 18(4), 422-430. (SSCI). Koca-Atabey M. & Oner-Ozkan, B. (2014). Loss Anxiety: An alternative explanation for the fundamental fear in human beings. Death Studies, 38(10), 662-671. (SSCI). Koca-Atabey, M. (2013). A personal validation of the social nature of disability: Different environments, different experiences. Disability & Society, 28(7), 1027-1031. (SSCI). Koca-Atabey M. & Oner-Ozkan, B. (2011). Defensive or existential religious orientations and mortality salience hypothesis: Using conservatism as a dependent measure. Death Studies, 35(9), 852-865. (SSCI). Koca-Atabey, M., Karanci, A. N., Dirik, G. & Aydemir, D. (2011). Psychological well-being of Turkish university students with physical impairments: An evaluation within the stress-vulnerability paradigm. International Journal of Psychology, 46(2), 106-118. (SSCI). Koca-Atabey, M. (2009). The Annan Plan for Cyprus as a prisoner's dilemma game. Bilig, 50, 1-14. (SSCI). |
Adı Soyadı | Prof.Dr. Nilhan SEZGİN |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Prof.Dr. Nilhan SEZGİNHacettepe Üniversitesi 1977 Hacettepe Üniversitesi 1987 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerTED Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Hacettepe Araştırma AlanlarıKlinik Psikoloji, Alternatif Psikoterapi, Gestalt Psikoterapisi, Enerji Psikolojisi / Psikoterapisi Teknikleri, Sağlık Psikolojisi, Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Seçili Yayınları / Tüm YayınlarıUluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI, SSCI,Arts and Humanities) Akbaş, B. Ç.ve Sezgin, N.(2020). Beliren yetişkinlik döneminde bağlanma stilleri ile psikososyal olgunluk arasındaki ilişkide anne-baba tutumlarının aracı rolü. Nesne, 8(16), 112-125. DOI: 10.7816/nesne-08-16-08 Kudiaki Ç., Sezgin N., (2018), “An examination of Gestalt contact styles, anger and anxiety levels of headache and non headache groups” Journal of Clinical Psychiatry (Turkish) , DOI:10.5505/kpd.2017.42104 Sezgin N., (2011), “Ankara Gelişim Tarama Envanteri AGTE için iki farklı geçerlik çalışması: Ölçüte bağlı ve eşzamanlı ayırdedici geçerliği” Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 18 (3), ISSN: 1301-3904 Uluç S., Öktem F., Erden G., Gençöz T, Sezgin N. (2011) “Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV: Klinik Bağlamda Zekanın Değerlendirilmesinde Türkiye için Yeni Bir Dönem” Türk Psikoloji Yazıları, 14 (28), 49-57 Duygun,T., Sezgin N.,(2003) Zihinsel Engelli ve Sağlıklı Cocuk Annelerinde Stres Belirtileri Stresle Başaçıkma Tarzlarıve Algılanan Sosyal Desteğin Tükenmişlik Düzeyine Olan Türk Psikoloji Dergisi,18 (52), 37-52. Savaşır I., Sezgin N.& Erol N., (1994) 381 Construction Of Ankara Developmental Screening Inventory And Its Environmental Correlates Pediatric Research 36, 66A–66A; doi:10.1203/00006450-199407000-00381 Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler: Sezgin N., Özcan B., (2009) “The Effect of Progressive Muscular Relaxation and Emotional Freedom Techniques On Test Anxiety in High School Students: A Randomized Controlled Trial” Energy Psychology Journal: Theory, Research & Treatment, 1 (1) Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler Sezgin, N., (2016). Klinik Uygulamalarda Kullanılan Değerlendirme Araçlarına Yönelik "Hatalı" Ve "Etik Olmayan” Uygulamalar -“Incorrect” and “Unethical” Applications Regarding Evaluation Tools Used in Clinical Applications. European Reflections on Ethics in Psychology Symposium: EFPA & TPD. Nisan 2016 Kadir Has Üniversitesi, İstanbul Türkiye Sezgin N., (2011)"The Effect of a Single Session EFT In an Induced Stress Situation on Junior University Students" 12. Avrupa Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye Sezgin N., (2011)"The Effects of Emotional Freedom Technique (EFT) & 6 Step Energy Balancing Module on Different Psychological Functions of Elderly People" 12. Avrupa Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye Sezgin N., Özcan B., (2004) Comparison Of The Effectiveness Of Two Techniques On Reducing Test Anxiety: EFT And Progressive Muscular Relaxation The Sixth Annual Energy Psychology Conference Booklet,Toronto, Kanada Sezgin N. (1997), The Normative Study of Schema Inventory on a Turkish Sample: The Factor Structure. Book of Abstracts Fifth Congress of European Psychology –Temmuz 6th –11th Dancing on the Edge, Dublin Ireland. Psychological Society of Ireland, p.63 Sezgin N., Bostancı İ., Beyazova U., (1997), Effects of High and Low Ferritin Levels on Infant Development Measured By BSID and ADSI. Book of Abstracts Fifth Congress of European Psychology –Temmuz 6th –11th Dancing on the Edge, Dublin Ireland. Psychological Society Sezgin N., Bostancı İ., Beyazova U., Use of ADSİ and BSİD In Assessing The Effects of Hemoglobin and Ferritin Levels On Infant Development. 5th Congress of Asian and Ocenian Congress of Child Neurology - 9-11Ekim 1996. İstanbul, Türkiye. Sezgin N. (1996), The Normative Study of Schema Questionnaire On Turkish University Students: A Pilot Study. Abstract Book, 26th Congress of The European Association for Cognitive Therapy . Hungarian Association for Behaviour and Cognitive Therapy, p.82 Bostancı İ., Beyazova U., Kılıç Y., Sezgin N., Sümbüloğlu K., Lead Levels in Umbrical Cord Blood Specimens and Bayley Scales. XXI. International Congress of Pediatrics- September 1995. Cairo, Egypt Sezgin N. (1995), Criterion Related Validity of Ankara Developmental Inventory. IV th European Congress of Psychology, Book of Abstracts. Association of Greek Psychologists & Hellenic Psychological Society, Ellinika Grammata, Athens, p. 507 Sezgin N., (1994) A Portrait of The Turkish Psychologists Association. 23rd InternationalCongress of Applied ( European Federation of Professional Psychologists Association Presidential Meeting’de sunulmuştur )., News From EFPPA, 8(4), 27-28. Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1994), The Construction of A Culturally Appropriate Developmental Screening Test: The Pilot Studies, 23rd International Congress of Applied 5 Psychology Book of Abstracts. P.111 Sezgin N., Savaşır I.& Erol N. (1994), Ankara Developmental Screening Inventory For Children 0-6 Years Old, 23rd International Congress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.111 Erol N., Sezgin N.& Savaşır I. (1994), Validity Studies of The Ankara Developmental Screening Inventory, 23rd International Congress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.107 Sezgin N., Savaşır I.& Erol N. (1994), The Construction Of The Norm Tables Of The Ankara Developmental Screening Inventory, 23rd International Congress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.111 Erol N., Sezgin N.&, Savaşır I. Validity Studies of The Ankara Developmental Screening Inventory. Paediatric Week Holland 1994- Rotherdam Holland Şahin, Rugancı, Taş, Kuyucu & Sezgin (1992). Stress Related Factors and Effectiveness of Coping Among University Students. XXV InternationalCongress of Psychology- 19-24 Temmuz 1992. Brussels Belgium: International Journal of Psychology, 27 (3-4) Haziran - Ağustos, 355-356.of Ireland, p.446 Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler Sezgin N., Baştuğ G., Yargıcı, Karaağaç S., Yılmaz, B., (2015), Wechsler Yetişkinler için Zeka Ölçeği Gözden Geçirilmiş formu (WAIS-R) Türkiye Standardizasyonu: Ön Çalışma. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi,54 (1), 457-488 DOI: 10.1501/Dtcfder_0000001391 Sezgin N.,Akman S., (2014), 6-12 yaş Türk çocukları için sosyal uyum ve beceri ölçeği –SUBÖ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (3), 58-79. 058-079 DOI: 10.1501 /sbeder_0000000087 Sezgin, N., (2013), “Tek oturumda uygulanan duygusal özgürlük tekniği (EFT)nin yaratılan stress durumu üzerindeki etkileri”. Ankara üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi,53,(1), 329-348. DOI: 10.1501/Dtcfder_0000001333 Sezgin N., (2002), Gestalt Terapisi:Temas İşlevleri ve Temasın Engellenmesi, Temas: Geştalt Terapi Dergisi. 1(1), 15-41. Sezgin N., Yılmaz,B., (2001), Psikoloji Mesleğinin Etik İlkeleri: Türkiye'de duruma bakış ve öneriler. Türk Psikoloji Bülteni 7(23), sayfa 203-207. Savaşır I., Sezgin N.& Erol N., (1994) Cocuk Gelişimi & Sosyal Değişkenler Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 5 (1), 11-18. Erol N., Sezgin N.& Savaşır I., (1993) Gelişim Tarama Envanteri ile İlgili Geçerlik Çalışmaları. Türk Psikoloji Dergisi, 8 (29), 16-22. Sezgin N., Savaşır I.& Erol N., (1993) 0-6 Yaş Çocukları İçin Gelişim Tarama Envanteri. Türk Psikiyatri Dergisi, 4 (1), 9-17. Savaşır I., Sezgin N.& Erol N. (1992). 0-6 Yaş Çocukları İçin Gelişim Tarama Envanteri Geliştirilmesi: Ön Çalışmalar. Türk Psikiyatri Dergisi, 3 (2), 33-38. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler X. Işık Savaşır Klinik Psikoloji Sempozyumu”Dijital Dünyada Klinik Psikoloji” Gelenekselden Çağdaş Yaklaşımlar: “Işık Savaşır’ı Anma ve Ülkemizde Klinik Psikolojinin Dünden Bugüne Gelişimi” Panel / Panelist VIII. Işık Savaşır Klinik Psikoloji Sempozyumu Başkent Üniversitesi, Ankara Türkiye: Akkese, N., Sezgin, N., (2017). Bilişsel Esneklik ve Duygusal Zekanın Stresle Başa Çıkma Stilleri Açısından İncelenmesi Gürdere, C., Sezgin, N., (2017). Duygusal Zeka, Stresle Başa Çıkma Tarzları, Kaygı ve Depresyon Belirtileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 19. Ulusal Psikoloji Kongresi Eylül 2016 İzmir Türkiye: Sezgin N.; Kurtuluş Sarıcan A., (2016). " Aşamalı Kas Gevşemesi ile Birleştirilmiş-Dokun ve Nefes Al” Tekniklerinin Lise Öğrencilerinin Sınav Kaygıları Üzerindeki Etkileri. Bildiri el kitabı s 319-20. (Özet: 0521) http://www.psikoloji2016.org/görseller/files/bildiri-kitabi.pdf Sezgin N. (2016). 6-12 Yaş Türk çocukları İçin Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği –SUBÖ Öğretmen Formu. Bildiri el kitabı s 285-86. (Özet: 0424) http://www.psikoloji2016.org/gorseller/files/bildiri-kitabi.pdf 4. Etkileşimli Aile Eğitimi: Erken Tanı -Tedavi ve Çocukluk Dönemi Özel Eğitimi Programları Sempozyumu 2004. AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri) sunulmuş bidiri. Ankara, Türkiye. I.Prof.Dr. Işık Savaşır Klinik Psikoloji Sempozyumu - 6-7 Nisan 2002. Ankara, Türkiye Sezgin N., Savaşır I., Şahin N. Ve ark. (2002), Wechsler Yetişkinler için Zeka Ölçeği Gözden Geçirilmiş formu (WAIS-R) Türkiye Standardizasyonu: Ön Çalışma. I.Psikoloji Kurultayı- 8-9 Aralık 2001. Ankara, Türkiye Sezgin N., Yılmaz,B.,(2001), Psikoloji Mesleğinin Etik İlkeleri: Türkiye'de duruma bakış ve öneriler. Türk Psikoloji Bülteni 7(23), sayfa 203-207. Sezgin N. (1996), 0 -18 Aylık Bebekler İçin Ankara Gelişim Tarama Envanterinin Ölçüt Geçerliği. Bebek Ruh Sağlığı Sempozyumu - 12-14 Şubat 1996. Ankara, Türkiye: Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler Karancı, N., Eskin, M. (Ed.), (2020). Klinik Psikoloji, Bölüm 3.8. Değerlendirme Bilgisini Yorumlama ve İletişim. TPD yayınları, Baskıda Öktem F., Erden G., Gençöz T, Sezgin N., Uluç, S., (2016). WISC-IV Türkçe Uygulama ve Puanlama El Kitabı, 1.basım, Pearson Eğitim Çözümleri Tic.Ltd. Şti. ISBN: 978-605-9610-11-7. Sezgin, N., (2016). Eşduyum ya da Şefkat Yorgunluğunu Anlamak, Farketmek ve Önlemek: Profesyoneller için Başvuru Kaynağı, TC. Emniyet Genel Müdürlüğünde Çalışan Psikologlar İçin Hazırlanmış bir başvuru kitapçığı. Sezgin, N., (2016). Bakım vermenin Olumsuz Etkileri için Kısa Rehber, TC. Emniyet Genel Müdürlüğünde Çalışan Psikologlar İçin Hazırlanmış bir başvuru kılavuzu. Sezgin, N., Akman, S., (2014). 6-12 yaş Türk Çocukları İçin Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği- Anne Formu El Kitabı. Rekmay Ltd. Şti. ISBN: 978-605-64866-0-9 Sezgin, N., (2014). Ruh’un Hareketleri: Bilim ve Ruh’un Dansı. Ankara: Rekmay Ltd. Şti. ISBN: 978-605-64866-1-6 Öktem, F, Gençöz T, Erden G, Sezgin N., Uluç, S., (2013) Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) Uygulama ve Puanlama El Kitabı Türkçe Sürümü. Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (2006). Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Düzeltilmiş Dördüncü Basım (4rd. Edition) Ankara: Rekmay Ltd. Şti. ISBN: 975-95226-1-6 Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (2005). Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Genişletilmiş Ücüncü Basım (3rd. Edition) Ankara: Rekmay Ltd.Şti. ISBN: 975-95226-1-6 Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1998). Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Genişletilmiş İkinci Basım (2nd. Edition) Ankara: Rekmay Ltd. Şti. ISBN: 975-95226-1-6 Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1994). Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Ankara: RekMayıs Ltd. Şti. ISBN: 975-95226-0-8 ÇEVİRİ Hovardaoğlu,S., Sezgin N., (1998). APA Psychological and Educational Standarts for Testing Handbook: “Eğitimdeve Psikolojide Ölçme Standartları ” Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No 14. ISBN: 975-9756-14-5. 1998: APA Ethical Standarts for Psychologist Handbook. Doktora öğrenci grubu ile (A.Batıgün, E.Düzen, Ş. Düzen, N. Güleç, S. Yıldız). Şahin, Rugancı, Sezgin, Taş (1994). Stresle Başetme: Olumlu Bir_Yaklaşım (Ed.Sahin N.) Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye. Diğer yayınlar Sezgin N, (1999). Bir Yakınını Kaybettiğinde Ona Nasıl Davranmalı?, Okul ve Aile, 1(12), sayfa 32-35. Sezgin N, (1998). A Report on My Resistance, 16th Annual UluslararasıGestalt Therapy Residential Training 1997 için hazırlanmış rapor. Projeler Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK tarafından yürütülen ve verilerinin toplanıp analizleri tamamlanan Wechsler IV Çocuklar için Zeka Ölçeği (WÇZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Standardizasyon Çalışması Proje No: 109K533, araştırmacı Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK tarafından yürütülen ve verilerinin toplanıp analizleri tamamlanan Wechsler IV Çocuklar için Zeka Ölçeği (WÇZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Standardizasyon Çalışması Proje No: 107K493, araştırmacı Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK destekli olarak yürütülen Wechsler Yetişkinler için Zeka Ölçeği-IV (WYZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Norm Çalışması, araştırmacı SOBAG Proje No: 111K247, araştırmacı. Proje çalışmaları halen devam ediyor |
Adı Soyadı | Doç.Dr. Nilay PEKEL ULUDAĞLI |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Doç.Dr. Nilay PEKEL ULUDAĞLIHacettepe Üniversitesi 2001 Hacettepe Üniversitesi 2011 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerAdalet Bakanlığı, Başkent Üniversitesi, Acıbadem Üniversitesi Araştırma AlanlarıGelişim psikolojisi, ebeveynlik, baba katılımı, yaşlılık psikolojisi, yetişkinlik rolleri, saldırganlık, akran zorbalığı, suçluluk Seçili Yayınları / Tüm Yayınları |
Adı Soyadı | Dr.Öğr.Üye. Aybegüm MEMİŞOĞLU SANLI |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Dr.Öğr.Üye. Aybegüm MEMİŞOĞLU SANLIOrta Doğu Teknik Üniversitesi 2010 Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2023 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerMinistry of Family and Social Affairs, Psychologist Middle East Technical University, Research Asisstant Araştırma AlanlarıGelişim Psikolojisi: Risk grubunda bulunan çocuklar, Kurum bakımı, Ebeveynlik, Kültürler arası çalışmalar, bağlanma, olumlu sosyal davranışlar ve problem davranışlar Seçili Yayınları / Tüm YayınlarıIkizer, G., Kowal, M., Dilekler, İ., Jeftić, A., Memisoglu-Sanli, A., Najmussaqib, A., Lacko, D., Eichel, k., Turk, F., Chrona, S., Ahmed, O., Rasmussen, J., Kumaga, R., Uddin, M. K., Reynoso-Alcántara, V., Pankowski, D., & Coll-Martín, T. (2021). Testing the Associations Between Big Five Traits, Stress and Loneliness During the COVID-19 Pandemic: Evidence from a Large-Scale Multi-Country Survey. Personality and Individual Differences, 190, Article Number 111531. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111531 Kowal, M., Sorokowski, P., Pisanski, K., Valentova, J. V., Varella, M. A. C., Frederick, D. A., …Memisoglu-Sanli, A.,… Zumarraga-Espinosa, M. (2022). Predictors of enhancing humanphysical attractiveness: Data from 93 countries. Evolution and Human Behavior. https://doi.org/10.1016/j.evolhumbehav.2022.08.003 İplikçi, A. B., İlgün, Y., Memisoglu-Sanli, A., Aydoğdu, E., Anacali, E., Sahin-Acar, B., Doğan, A., Tahiroğlu, D., Berument, S.K. (2023). Parenting during the Covid-19 pandemic: Role of pandemic-related experiences and psychological distress on maternal rejection. Family Relations, https://doi.org/10.1111/fare.12984 Memisoglu, A., Ertekin, Z., & Tasfiliz, D. (2015). Şiddete tanıklık etmiş çocukların sosyal ve dil gelişimleri ile ebeveynlerine yönelik müdahale programı: Koza projesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(2), 717-729. Sumer, N., Metin Orta, İ., Alsancak, C., Salman Engin, S., İlden Koçkar, A. Z., Şahin-Acar, B., Memişoğlu-Sanlı, A., Sağel Çetiner, E., Türe, D., & Üstünel Balcı, A. Ö. (2020). Olumlu ebeveyn davranışlarını artırmaya yönelik video geri bildirimli müdahale programının anne duyarlığı üzerindeki etkisinin Türkiye’de incelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 35(85), 100-116. doi:10.31828/tpd1300443320190219m000018 Sayılan, G., İkizer, G., Dilekler, İ., & Memişoğlu-Sanlı, A. (2024). Covid-19 salgınında Türkiyede stres, yalnızlık, ve önlemlere uyum: COVIDISTRESS küresel çalışması bulguları. Türk Psikoloji Dergisi, 39(93). https://doi.org/10.31828/turkpsikoloji.1351067 Güneş, S., Memişoğlu-Sanlı, A., & Erel-Gözağaç, S. (2020). Cognitive self-regulation as a key to academic success: Predictors of cognitive self-regulation among children living under social service care and children living with biological families. In Ş. Çinkir (Ed.) Changing Educational Paradigms: New Methods, Directions, and Policies (pp. 331-346). Berlin: Peter Lang. Memişoğlu-Sanli, A. (2021). Toplumsal hayat içerisinde sosyal davranışların gelişimi. In B. Gönül, H. Işık, & D. Türe Şakar (Eds) Gelişim Psikolojisi Bakış Açısı ile Toplum İçinde Çocuklar (pp. 45-57). Ankara: Nobel Yayıncılık. Deveci, H. & Memişoğlu-Sanli A. (2023). Zigottan bebeğe gelişim. In Derin Kubilay, Yaşam boyu gelişim (pp. 43-74). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Memisoglu, A., & Berument, S. K. (2015). The effects of care types and temperament on problem behaviors of children under the care of social services. 14th European Congress of Psychology, Milan, Italy. Memisoglu, A. (2015). Domestic violence: The current situation in Turkey, developmental effects and implications for policy. 14th European Congress of Psychology, Milan, Italy. Memişoğlu A., Ertekin, Z., & Berument, S. K. (2015). The effects of care types and temperament on children under the care of social services in turkey in terms of social competence. Paper presented in 17th European Conference on Developmental Psychology, Braga, Portugal. Sümer, N., Şahin Acar, B., İlden Koçkar, A., Metin Orta, İ., Salman Engin, S., Aran, Ö., & Memişoğlu, A. (2015). The effectiveness of video-feedback intervention on maternal sensitivity and attachment security in Turkey. Poster presented in 7th International Attachment Conference, New York, US. Metin Orta, İ., Sümer, N., İlden Koçkar A., Şahin Acar, B., Salman Engin, S., Aran, Ö., Memişoğlu, A. & Akkol, S. (2016). Effectiveness of early parenting intervention on different aspects of maternal sensitivity among Turkish mothers. Symposium presented in the 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, Vilnius, Lithuania. Memişoğlu Sanlı, A., Berument, S. K., & Ertekin, Z. (2017). Moderating effects of perceptual sensitivity on the language development growth rates of children in care: Turkish care types study. Individual Paper Presented in the Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD) in April 6 - 8, 2017, Austin, Texas, US. Ertekin, Z., Memisoglu Sanlı, A., & Berument, S. K. (2017). Examining the effects of institutional care and temperament on executive functioning of children longitudinally: Turkish care types study. Individual Paper Presented in the Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD) in April 6 - 8, 2017, Austin, Texas, US. Akkol Solakoglu, S., Memisoglu Sanlı, A., Türe, D. & Sümer, N. (2017). Effects of video-feedback intervention for positive parenting on marital functioning. Poster presented in 8th International Attachment Conference, London, UK. Gunes, S., Memisoglu Sanli, A., Erel Gözağaç, S., & Berument, S. K. (2018). Bir başarı faktörü olarak bilişsel özdüzenleme: Devlet koruması ve aile yanındaki çocuklarda bilişsel özdüzenlemenin yordayıcıları. Paper presented in Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya/Türkiye. Gunes, S., Memisoglu Sanli, A., Erel Gözağaç, S., & Berument, S. K. (2018). Well-being among children under social service care: Preliminary analyses for the interplay of social support temperament. Paper presented in European Association for Research on Adolescence (EARA),Ghent,Belgium. Memisoglu Sanli, A., Erel Gozagaç, S., Berument, K. S., & Gunes, S. (2019). Problem behaviors of children under protection: The Moderating role of temperament and social support. Paper presented in 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. Erel Gözağaç, S., Gunes, S., Berument, K., & Memisoglu Sanli, A. (2019). Academic achievement of children under government protection: Moderating role of temperament and social support. Paper presented in 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. İplikçi B. A., Memisoglu-Sanli, A., Ilgün, Y., Anacali, E., Aydoğdu, E., Şahin-Acar, B., Doğan, A., Tahiroğlu, D., & Berument, S.K. (2021). Parenting during the pandemic: Antecedents and consequences of change in mother's psychological distress. Poster presented in 21st Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD) Memisoglu-Sanli, A., Berument, S. K., Bayram Gulacti, H., & Ertekin, Z. (2022). The longitudinal investigation of infant's behavior problems in institutional care: Turkish care types study. Poster presented at the 26th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development in 2022, Rhodes, Greece. Bayram-Gülaçtı, H., Ertekin, Z., Gölcük, M., Memisoglu-Sanli, A., Kıyak, B., Anaçalı, E., Şahin-Acar, B., Tahiroğlu, D., Doğan, A. & Berument, S. K. (2023). Sibling experiences of parental differential treatment during COVID-19: The role of individual and environmental factors. Individual Presentation presented at the Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD) in March 23-25, Salt Lake City, USA. Ertekin, Z., Bayram-Gülaçtı, H., Gölcük, M., Memişoğlu Sanlı, A., Akkaya, S., Durmuş, R., Şahin-Acar, B., Doğan, A., Tahiroğlu, D. & Berument, S. K. (2023). Prospective associations between parenting practices, temperament, and sibling conflict during COVID-19. Individual Presentation presented at the Biennial Meeting of Society for Research in Child Development (SRCD) in March 23-25, Salt Lake City, USA. Memisoglu-Sanli, A. (2023). Children in traffic: Promoting sustainable and safe mobility. Panel presentation presented at the 3rd International Traffic Safety Congress in 15-16 December, Ankara, Turkey. |
Adı Soyadı | Dr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Dr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİKDicle Üniversitesi 2002 Ankara Üniversitesi 2019 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerMuş Devlet Hastanesi, Diyarbakır Çocuk Hastalıkları Hastanesi, Muş Alparslan Üniversitesi, Ankara Üniversitesi Araştırma AlanlarıZihinsel Değerlendirme, Klinik Değerlendirme Öğrenme Güçlüğü, DEHB, Psikopatoloji Obsesif Kompulsif Bozukluklar Seçili Yayınları / Tüm YayınlarıA) Articles published in SSCI ve SCI Indexed Journals - Erden, G., & Çelik C. (2024). The Intolerance of Uncertainty Scale for Children: Reliability, Validity and Adaptation Study. Turkish Journal of Clinical Psiychiatry, 27(2), 150-160. [ESCI] - Alsancak-Akbulut, C., Çelik C. & Erden, G. (2023). Children with learning disorders discourse with their mothers: The role of maternal affectivity and psychopathology symptoms. Current Psychology, 42(28), 24067–24077. [SSCI] - Erden, G., & Çelik C. (2023). The Intolerance of Uncertainty Scale for Children: Reliability, Validity and Adaptation Study. Turkish Journal of Clinical Psiychiatry, (In press). [ESCI ] - Çelik, C., Erden, G. & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2023). The Importance of Comprehensive Clinical Assessment of Specific Learning Disability . Turkish Journal of Psychology, 38(91),26-55.[SSCI] - Erden, G., Yiğit, İ., Çelik C. & Guzey M. (2022) The diagnostic utility of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) in identification of gifted children, The Journal of General Psychology, 149(3), 371-390. DOI: 10.1080/00221309.2020.1862038. [SSCI] - Çelik, C. (2021). Confirmatory factor analyses of the Turkish Version of the WISC-IV in non-clinical sample: Validation of the Wechsler and CHC models with core and supplemental subtests. Psychiatry and Clinical Psychopharmacology, 31(3), 319-330. [SSCI] - Yiğit, İ., Kılıç, H., Yiğit, M. G. & Çelik, C. (2021). Emotional and physical maltreatment, early maladaptive schemas, and internalizing disorders in adolescents: a multi-group path model of clinical and non-clinical samples. Current Psychology, 40(3), 1356–1366. [SSCI] - Çelik, C., Yiğit, i., Guzey-Yiğit, M. & Erden, G. (2020). Examining the factor structure of the WISC-IV in clinical and non-clinical samples: a multiple-group confirmatory factor analysis. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 33; 296-309. [ESCI] - Çelik, C., Erden G., Özmen, S., & Tural-Hesapçıoğlu, S. (2017). Comparing two edition of Wechsler Intelligence Scales for Children and assessing reading skills in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder. Turkish Journal of Psychiatry, 28(2)104-116. [SSCI] - Yiğit, İ., Çelik, C., & Erden G. (2017). Comparison of WISC-R and WISC-IV scores of gifted children. Turkish Journal of Psychology, 32(79):80-91. [SSCI] - Tural-Hesapçıoğlu, S., Çelik, C., Özmen, S., & Yiğit, İ. (2016). Analyzing the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder: Predictive value of subtests, Kaufman, and Bannatyne categories. Turkish Journal of Psychiatry, 27 (1):31-40. DOI: 10.5080/u7985. [SSCI] - Taycan, O., Şar, V., Çelik, C., & Erdoğan-Taycan, S. (2014). Trauma-Related psychiatric comorbidity of somatization disorder among women in Eastern Turkey. Comprehensive Psychiatry, 55(8): 1837-1846. DOI: 10.1016/j.comppsych.2014.08.052. [SSCI] - Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S., & Çelik, C. (2014). Relationship of burnout with personality, alexithymia and coping behaviors among physicians in a semiurban and rural area in Turkey. Archives of Environmental & Occupational Health, 69(3): 159-166. DOI: 10.1080/19338244.2013.763758. [SSCI] - Kadak, M.T., Balsak, F., Besiroğlu, L., & Çelik, C. (2014). Relationships between cognitive appraisals of adolescents with OCD and their mothers. Comprehensive Psychiatry, 55(3): 598-603. DOI: 10.1016/j.comppsych.2013.11.013. [SSCI] - Taycan, O., Erdoğan-Taycan, S. & Çelik, C. (2013). The impact of compulsory health service on physicians and burnout in a province in Eastern Anatolia. Turkish Journal of Psychiatry, 24(3): 182-191. [SSCI] - Selvi, Y., Beşiroğlu, L., Aydın, A., Güleç, M., Atlı, A., Boysan, M. & Çelik, C. (2012). Relations between childhood traumatic experiences, dissociation, and cognitive models in obsessive compulsive disorder. International Journal of Psychiatry in Clinical Practice, 16(1): 53-59. DOI: 10.3109/13651501.2011.617458. [SSCI] B) Kitap Bölümleri (Book Chapters) ❖ Çelik, C. (2022). Her Yönüyle Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. Sosyal Bilimler Alanındaki Gelişmeler-1. (Ed: Oğuz Han ÖZTAY, Serap SARIBAŞ). Duvar Yayınları: İzmir. ❖ Çelik, C. (2021). Özgül Öğrenme Bozukluğu Belirtileri Gösteren Çocuklarda Zeka Faktörü. Her Yönüyle Herkes için Özgül Öğrenme Bozukluğu. (Ed: Fevziye TOROS, Şükrü TORUN). Akademisyen Kitapevi: Ankara. DOI: https://doi.org/10.37609/akya.712 ❖ Erden, G. ve Çelik, C. (2021). Özgül Öğrenme Bozukluğuna Yönelik Psikoeğitsel Müdahaleler. Her Yönüyle Herkes için Özgül Öğrenme Bozukluğu. (Ed: Fevziye TOROS, Şükrü TORUN). Akademisyen Kitapevi: Ankara. DOI: https://doi.org/10.37609/akya.712 C) Articles published in Field Indexed Journals - Gürsoy-Fırat, S., Erden, G. & Çelik, C. (2023). Özgül Öğrenme Bozukluğunun Nöropsikolojik Değerlendirmesinde Dikkat, Bellek ve Yürütücü İşlevlerin Rolü. Nesne Psikoloji Dergisi,11(28), 242-267. - Çelik, C. (2021). Türkiye’de WISC-IV uygulayıcı eğitimleri ve kursiyer uygulama hatalarının gözden geçirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, 5(2): 183-201. - Erden, G. & Çelik, C. (2019). Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Nesne Psikoloji Dergisi 7(14): 1-18. - Çelik, C., Erden, G., Özmen, S. & Tural Hesapçıoğlu, S. (2018). Okuma becerisi ve Özgül Öğrenme Güçlüğü belirtilerinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunda değerlendirilmesi. Klinik Psikoloji Dergisi, 2(2): 65-76. - Yiğit, İ. & Çelik, C. (2016). İlişki Doyumunun Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar, Kişilerarası İlişki Tarzları ve Kendilik Algısı Açısından Değerlendirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 19(38): 77-87. - Çelik, C. (2016). Zihinsel Yetersizliği/Zihinsel Gelişme Geriliği Olan Çocukların Wechsler Çocuklar için Zekâ Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) ile Değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri Psikoloji Özel Dergisi, 1(1): 28-35. - Çelik C., Yiğit, İ, Erden, G & Vural M. A. (2016). Zihinsel Gelişim Geriliği Olan ÇocuklardaWechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Faktör Yapısının İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 23(1): 17-28. - Çelik, C., Yiğit, İ. & Erden, G. (2015). Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği Geliştirilmiş Formunun Doğrulayıcı Faktör Analizi: Normal Zihinsel Gelişim Gösteren Çocukların Oluşturduğu Bir Örneklem. Türk Psikoloji Yazıları, 18 (35): 21-29. - Çelik C. (2014). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun Değerlendirilmesinde Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeklerinin Kullanımı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 21(1): 65-78. |
Adı Soyadı | Dr.Öğr.Üye. Fatma YAŞIN TEKİZOĞLU |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Dr.Öğr.Üye. Fatma YAŞIN TEKİZOĞLUAnkara Üniversitesi 2009 Ankara Üniversitesi 2013-2019 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerAnkara Üniversitesi Düzce Üniversitesi Araştırma AlanlarıToplumsal Cinsiyet, Kırılgan Erkeklik, İnsandışılaştırma, Cinsel Nesneleştirme, Cinsel Saldırganlık Seçili Yayınları / Tüm Yayınları |
Adı Soyadı | Dr.Öğr.Üye. Gülşen KAYNAR |
---|---|
E-Posta | [email protected] |
Detay | Öz Geçmiş
Dr.Öğr.Üye. Gülşen KAYNARAnkara Üniversitesi 2011 Ankara Üniversitesi 2021 Daha Önce Görev Yaptığı YerlerAnkara Üniversitesi, Psikoloji Bölümü Araştırma AlanlarıKlinik psikoloji Psikopatoloji Bağlanma kuramı Mentalizasyon kuramı Seçili Yayınları / Tüm YayınlarıKaynar-Yaman G. (under review). The Turkish validation of the Mentalization Questionnaire and Mediation of Its Dimensions on the Relationship Between Attachment Insecurity and Borderline Features in Young Adults. Journal of Clinical Psychology. Kaynar-Yaman G., & Durak Batıgün A. (under review). Psychometric properties of the Turkish versions of Reflective Functioning Questionnaire for Youth and Reflective Functioning Questionnaire for Youth-5 in an adolescent population. Current Psychology Kaynar, G., & Jurist, E. (in publish). Longitudinal changes in attachment security as a function of interpersonal experiences: An examination in terms of the affect regulation model based on mentalization. Turkish Journal of Psychology. Kaynar, G., & Kömürcü, B. (2019). Autobiographical memories and emotions: An investigation from the perspective of the schema model. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 32, 129-41. Kaynar, G., & Er, N. (2018). The mediating role of autobiographical memory functions in the relationship between the childhood traumas and autobiographical memory characteristics. Journal of Clinical Psychology Research, 2(2), 77-87. Şenkal Ertürk, İ., & Kaynar G. (2017). Schema therapy approach for personality disorders. Journal of Ufuk University Institute Of Social Sciences, 12, 97-114. Kaynar, G., & Er, N. (2015). The overgenerality in autobiographical memory: The investigation of autobiographical memory with the childhood trauma. Turkish Journal of Psychology, 30(76), 1-18. |