2024 YKS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

AnasayfaAkademik Duyurular2024 YKS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

2024 YKS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yerleşen adayların kayıtları;

25-30 Eylül tarihleri  arasında Medipol Bilgi Eğitim Sistemi (MEBİS) üzerinden UZAKTAN ONLINE OLARAK YAPILACAKTIR.

Elektronik kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-devlet kapısı üzerinden sunduğu “Üniversite E-Kayıt” uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında (27 Eylül 2024 tarihinde saat 23.59’a kadar) elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebilecektir. “Elektronik Kayıt Belgesi’ni” [email protected] adresine E-posta ile gönderen öğrencilerden herhangi bir kayıt evrakı istenmeyecektir.

Yerleşen tüm adayların KESİN KAYIT öncesinde aşağıdaki link üzerinden ÖN KAYIT işlemlerini tamamlamaları ZORUNLUDUR.

ÖN KAYIT PANELİ Yükseköğretim Kurulu verileri aktarıldıktan sonra AKTİF hale gelecektir.

Ön Kayıt Linki: https://mebis.ankaramedipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit

E-devlet Kayıt Linki: https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit Kayıt dönemi süresince (25-30 Eylül 2024) üniversitemizin 444 20 10 numaralı Çağrı Merkezinden telefonla destek alabilirsiniz.

[email protected]  

0312 508 8731 Whatsapp destek hattı üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

KAYIT EVRAKLARI İÇİN

Kayıt evraklarının ÖN KAYIT PANELİ sırasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
• 2024-YKS Yerleştirme Sonuçları Belgesi.
• 2024-YKS Tercih Belgesi (*)
(*İlk tercihine yerleşen öğrencilerin ÖSYM tercih listelerini ÖN KAYIT PANELİ’ ne yüklemelerine gerek yoktur.)
• Lise Diploması veya Lise Mezuniyet Belgesi (e-Devlet üzerinden de alınabilir) veya Diploma Kayıp Belgesi.
• Nüfus Cüzdanı/TC Kimlik Kartı
• Şehit/Gazi Yakını Belgesi (Sadece Şehit/Gazi Yakınları)
• Engelli Raporu (Sadece Engelli Adaylar)
• Milli Sporcu Belgesi (Sadece Milli Sporcular)
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile üniversitemizin de aralarında bulunduğu vakıf üniversiteleri arasında imzalanan protokol gereğince, milli sporcu bursundan yararlanmak isteyen adayların aşağıda yer alan dilekçeyi doldurarak “[email protected]” adresine mail atmaları, aldıkları onay belgesi ile birlikte millilik belgelerini üniversitemize kayıt evrakları olarak bildirmeleri gerekmektedir.

Protokol için tıklayınız. 

Dilekçe örneği için tıklayınız. 

TAM BURSLU ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ. (E-DEVLET ÜZERİNDEN) KAYIT AŞAMALARI

KAYIT AŞAMALARI
• Ön kayıt işlemi
• E-devlet üzerinden kayıt işleminin tamamlanması.
TAM BURSLU programlara yerleşen tüm adayların E-Devlet kaydı öncesinde ÖN KAYIT işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
ÖN KAYIT işlemini yapan TAM BURSLU adaylar 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında doğrudan E-Devlet üzerinden kayıtlarını tamamlayabilirler.
“Ön Kayıt” işlemini yaparak, 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayacak öğrencilerden herhangi bir kayıt evrakı istenmemektedir.
E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayanların “e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine” dair yazıyı ekranda görmeden sistemden çıkmamaları gerekmektedir.
E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayan öğrencilerin “Elektronik Kayıt Belgesi”ni [email protected] adresine mail olarak göndermeleri gerekmektedir.
Kesin kayıt işlemi tamamlanan tüm öğrencilere kaydın tamamlandığına dair süreçte ayrıca sms ve mail gönderilecektir.
Öğrenciler, yapılacak bilgilendirmeden bir gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

İNDİRİMLİ VE ÜCRETLİ ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ. (E-DEVLET ÜZERİNDEN) KAYIT AŞAMALARI

KAYIT AŞAMALARI
• Ön kayıt işlemi
• Ödeme işleminin yapılması.
• E-Devlet üzerinden kayıt işleminin tamamlanması.
İNDİRİMLİ VE ÜCRETLİ programlara yerleşen tüm adayların E-devlet kaydı öncesinde ÖN KAYIT işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
“Ön Kayıt” işlemini yaparak, 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayacak öğrencilerden herhangi bir kayıt evrakı istenmemektedir.
Ödeme işlemleri ÖN KAYIT PANELİ’nden yapılabilmektedir.
Adaylar ÖN KAYIT işlemleri sonrasında ücret bilgilerine ulaşarak ödeme işlemlerini gerçekleştirmelidir.
ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemi sonrasında öğrenciye E-Devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayabileceğine dair sms ve mail gönderilecektir.
Bu süreçten sonra adaylar 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında doğrudan E-Devlet üzerinden kayıtlarını tamamlayabilirler.
E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayanların “e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine” dair yazıyı ekranda görmeden sistemden çıkmamaları gerekmektedir.
E-Devlet üzerinden kayıt tamamlayan öğrencilerin “Elektronik Kayıt Belgesi”ni [email protected] adresine mail olarak göndermeleri gerekmektedir.
Kesin kayıt işlemi tamamlanan tüm öğrencilere kaydın tamamlandığına dair süreçte ayrıca SMS ve Mail gönderilecektir.
Öğrenciler, yapılacak bilgilendirmeden bir gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

ZORUNLU NEDENLERLE E-DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT YAPAMAYACAK ADAYLARIN DİKKATİNE

• Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler (2008 yılı öncesinde mezun olanlar)
• Kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek öğrenciler,
• Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler;
elektronik kayda dahil olmadığından 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında ÖN KAYIT ve ÖDEME işlemlerini yapmaları gerekmektedir. ÖN KAYIT ve ÖDEME ‘ yi yapan öğrencilerin KESİN KAYIT tamamlama işlemi Üniversitemiz tarafından yapılacaktır.
Kayıt hakkı kazanan ancak;
• Liseden mezun olamayanlar (bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle) ile
• Ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına gireceklerin de
25-30 Eylül tarihleri arasında ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamaları gerekmektedir.
ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlayanların adayların 25-30 Eylül 2024
tarihleri arasında GEÇİCİ kayıtları yapılacaktır.
(Bu durumda olup belirlenen tarihlerde ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamayarak GEÇİCİ kaydını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.)
GEÇİCİ olarak kayıt olan öğrenciler akademik takvimde belirtilen tarihlerde eğitime başlayacaktır.
GEÇİCİ olarak kayıt olan öğrencilerin;
Mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 Cuma günü mesai bitimine kadar ibraz etmeleri halinde ASIL kayıtları yapılacaktır.
(Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin GEÇİCİ kayıtları silinecektir.)
Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinin ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 Çarşamba günü mesai bitimine kadar ibraz etmeleri halinde ASIL kayıtlarıyapılacaktır.
ÖNEMLİ :
Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca; adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
ÖRNEK 1: Halen örgün bir önlisans programda kayıtlı iken, tekrar örgün bir önlisans programına yerleşen öğrenciler (aynı düzey)
ÖRNEK 2: Halen örgün bir lisans programda kayıtlı iken, tekrar örgün bir lisans programına yerleşen öğrenciler (aynı düzey)

Bu durumda olup;
Halen kayıtlı olduğu programdan 31 Aralık 2024 tarihine kadar MEZUN OLAMAYACAK adayların Üniversitemize kayıt olabilmek için öncelikle o programdan ilişik kesmeleri gerekmektedir.
İlişik kesme işlemini yapan adayların, 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasındaöncelikle ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlamaları gerekmektedir.
ÖN KAYIT ve ÖDEME İŞLEMİNİ tamamlayanların adayların 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında KESİN kayıtları Üniversitemiz tarafından yapılacaktır.
(Önceki programdan ilişik kesme işleminin gecikmesi nedeniyle 25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında tarihleri arasında KESİN kayıtlarını yapamayacak/yapamayan adaylar için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Birimi ile eş zamanlı olarak iletişime geçilerek bilgi alınması gerekmektedir.)

DETAYLI ÖDEME BİLGİSİ (Ödeme Şekli, Anlaşmalı Bankalar, Hesap/İBAN Numara Bilgileri, OTS vb.) İÇİN TIKLAYINIZ.

ÖDEME İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME METNİ

Detaylı Ödeme Bilgisi için tıklayınız. 

Ankara Medipol Üniversitesi
İletişim Bilgileri:
Çağrı Merkezi : 444 20 10
E-posta: [email protected]

TERCİH İNDİRİMİ UYGULANACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

Tercih indirimi kullanacak öğrenciler;
• ÖSYM tercih listesini ön kayıt paneline yüklemesi gerekmektedir.
Tercih listesine ÖSYM Aday işlemleri paneline giriş yapıldıktan sonra TERCİHLERİM↔TERCİHLERİMİGÖRÜNTÜLE alanından ulaşılabilmektedir.
• Tercih listelerinin Mali İşler Birimi tarafından kontrolü ve indirime engel bir durum bulunmaması halinde indirimin uygulanması ile birlikte sistemdeki ücret bilgisi de güncellenecek ve ücret bilgisi güncellenen öğrencilere SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
• Ücret bilgisi güncellenen adaylar ÖN KAYIT PANELİ’nden ödeme işlemlerini tamamlayabilirler.
• Tercih indirimi kullanacak öğrencilerden tercih listesini yüklemeyenler tercih indiriminden yararlanamayacak ve yerleştirildikleri programın bursluluk oranının ücretini ödeyecektir.
• Tercih listesini sisteme yükleyemeyenler yada yüklemesine rağmen belgesi açılmayanlar mail adresi üzerinden listeyi öğrenci muhasebesine iletebilirler,
• Kesin kayıt öncesinde ödeme işlemlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir.
İlk tercihine yerleşen öğrencilerin ÖSYM tercih listelerini ÖN KAYIT PANELİ’ ne yüklemelerine gerek yoktur.

ZORUNLU VE İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK EĞİTİMİ VE MUAFİYET SINAVI( DİL OKULU)

Süreçte Bilgilendirme Yapılacaktır.

KAYIT İLE İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR

a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.
c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.
ç) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
d) Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan programın koşul ve açıklamalarında yer alıyorsa sağlık kurulu raporu isteyebilir.
e) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

Durumları aşağıdaki bentlerden birine uyan adaylar için uygulanmak üzere;
a) 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,
b) İki veya üç yıllık bir yükseköğretim programını bitirmiş olup dört yıldan daha az süreli bir başka yükseköğretim programına girmek isteyenlerden askerliğini yapmamış olanlar (İki veya üç yıl süreli bir yükseköğretim programından mezun olup askerliğini yapmamış olan adaylar, dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programına girmek için 2024-YKS’ye başvurabilirler.),
c) Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar,
2024-YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Öğrenci İşleri Dairesi İletişim: [email protected]

Öğrenci Muhasebesi Birimi İletişim: [email protected]

İngilizce Dil Okulu Mail İletişim : [email protected]

Detaylı ve güncel bilgi için https://www.ankaramedipol.edu.tr/ sitesinden yayımlanacak olan duyuruların takip edilmesi gerekmektedir.

Adaylar 444 20 10 numaralı telefondan ve https://www.ankaramedipol.edu.tr/universite/ulasim-ve-iletisim linkinde yer alan iletişim bilgileri üzerinden Üniversitemize ulaşabilirler.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com