MIMS+ serisi | Her Şeyi Tüketmek

AnasayfaHaberlerMIMS+ serisi | Her Şeyi Tüketmek

Sohbet, Söyleşi, Spekülasyon, Sorgulama, Seminer, Sunum

 +

Atölye çalışmaları, Dinletiler, Performanslar …

MIMS+ etkinliklerinin ilki, Y.Mimar Ali Dur’un “Her Şeyi Tüketmek” başlıklı sunumu ve sonrasında devam eden söyleşi ile 24 ekim 2022 günü Türk Serbest Mimarlar Derneği Mimarlık Merkezi’nde gerçekleştirilmiştir. Ankara Medipol Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yanı sıra Ankara’da bulunan farklı üniversitelerin mimarlık ve iç mimarlık bölümlerinden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla zengin bir paylaşım ve etkileşim ortamına ev sahipliği yapmıştır.

Mimarlık – tasarım eğitimi, tanımlı bir müfredatın ötesinde, iletişim odaklı, interaktif, güncel, cesur, meraklı/sorgulayıcı, düşünme, tartışma, öğrenme ve üretme ortamlarından beslenir.  Bu ortamın sürekli ve düzenli katılımcılarının (öğretim üyeleri ve öğrenciler) dinamikleri yanında, sürece dahil olan, katkı koyan mesleki pratikten ya da akademiden gelen konukların dinamikleri ile eğitime ivme kazandırılması, eğitim/düşünme/tartışma ortamlarının çoğaltılması ve farklı eksenler yaratılması mimarlık – tasarım eğitiminin zenginleşmesi, disiplinler arası etkileşimin artması, çok sesli düşünme ve tartışma ortamları oluşturulması açısından oldukça önemlidir. Bu sadece mesleki bir birikim ya da deneyim değil, entelektüel bir birikim, görsel ya da yazınsal bir kültür oluşturulmasına da katkı sağlar. 

MİMS+ etkinlikleri, seminerler, söyleşiler ve sunumlar gibi paylaşım etkinliklerinin yanında atölye çalışmaları, dijital ya da fiziksel üretimler, düşünsel tartışmalar ve yarışmalar aracılığıyla öğrencilerin kendilerini geliştirebilecekleri, temsil edebilecekleri ve tartışabilecekleri ara yüzleri çoğaltmayı hedefler.

MİMS+ değişen/gelişen teknolojiyi takip etmek ve bir parçası olmak, tasarım kültürüne ilişkin sabitler ve değişkenlerin farkında olmak ve yorumlamak, üretimin teorik ve yöntemsel çeşitliliğini deneyimlemek için tasarım eğitimine eklemlenerek meslek insanlarını, akademisyenleri, öğrencileri ve ilgili bütün grupları interaktif ve üretken bir tartışma ortamına davet eder.